Efor Çay, Biggbrands ile bir iş ilişkisi kurduğunu açıkladı. Efor Çay’ın açıkladığı iş ilişkisine göre, Biggbrands E-Ticaret Hizmetleri AŞ, Efor Çay’ın ürünlerini yurt dışında satacak.
B2B ve kurumsal satış konusunda anlaşmaya varan iki şirket, anlaşmanın konusu olarak Efor Çay’ın ürünlerinin ihraç edilmesi üzerine anlaşırken, anlaşmadan tarafların kazançları hakkında bilgi verilmedi. Efor Çay, anlaşmanın şirketin faaliyetlerine olumlu etki yapacağı beklentisini paylaştı.
Efor Çay’dan yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi;
Şirketimiz Efor Çay San. Tic. A.Ş. ile Biggbrands E-Ticaret Hizmetleri ve İhracat A.Ş. arasında ürünlerimizin yurtdışındaki online-offline B2B satışı ve kurumsal müşterilere satışı konusunda anlaşma imzalamıştır.
Kamuoyunun bilgilerine sunarız.
Saygılarımızla
B2B Nedir?
B2B’nin açılımı, “Bussiness to bussiness”tır. Bir iş modeli olarak ticaret hayatında sıklıkla karşılaşılan B2B satış modeli, işletmeler arasında yapılan satış için kullanılır.
Bir işletmeden başka bir işletmeye yapılan satışlar, bir işletmeden son kullanıcıya yapılan satışlardan (B2C) farklı dinamiklere sahiptir. İşletmeler arası ticarette ürünler son kullanıcıya yapılacak satışlara göre iskontolu olur. Daha az kar marjı olan bu satışta toplu satış yapılması sebebiyle sürüm yüksek olur.
Satış hacmi büyüdükçe satışı yapan şirketin nakit akışı artar, bu sebeple şirketler özellikle stoklu ürünlerini daha az kar marjıyla eritmek amacıyla B2B satış modellerine yönelebilirler.
Aynı zamanda genellikle B2C iş modellerinde, iş yeri (mağaza, dükkan vs) açmak ve burada müşteriyi beklemek veya e-ticaret platformları üzerinden satış yapmak yaygındır. Bu satış modelinde fiyat genellikle sabit olur ve müşteri verilen fiyata satın almak istediği durumda ürünü satın alır. Ancak B2B iş modellerinde fiyatlar esnektir. Karşılıklı müzakere ile satış yapılır. Dolayısıyla B2B iş modelleri, B2C iş modellerine göre pazarlığın daha yoğun olduğu bir iş modelidir.