Pasifik İlk Tren Seferine Çıktı

Paylaş

İçindekiler

100.000 $
Sanal Parayla
ÜCRETSİZ FOREX EĞİTİMİ

2024 yılı 3. Çeyrek K/Z Oranı: %30 / %70

Pasifik Eurasia, geçen yıl Temmuz ayında kurduğu ve tren işletmeciliği sertifikası aldığı şirketin faaliyetleri hakkında bilgi verdi. PASEU’dan yapılan açıklamada şirketin ilk tren seferi bugün Halkalı Tren Garı’ndan hareket ederek Bratislava’ya doğru yol aldı.

Pasifi Eurasia’nın Türkiye’nin üçüncü özel demiryolu işletmecisi olduğu bilgisini paylaştığı Pasifik Eurasia Demiryolu Tren İşletmeciliği AŞ’nin ilk seferinde 17 vagonun yol aldığı açıklandı. 1245 ton yükle 540 metre uzunluğunda tren Bratislava’ya doğru yola çıkarken taşıdığı yükün 18 tır dorsesi, 15 adet 45’lik konteyner olduğu belirtildi.

Halkalı’dan her gün bir trenin kalkacağı bilgisini paylaşan Eurasia, 15 Ekim’den itibaren karşılıklı birer trenin hareket edeceği belirtildi. Tren seferlerinin Bulgaristan, Sırbistan, Macaristan, Avusturya, Çekya, Slokvakya ve Almanya’ya yapılacağı kaydedilirken, seferlerin karşılıklı olarak ve şirketin kendi lokomotifleri tarafından yapılacağı not düşüldü.

Pasifik Eurasia’nın Kamuyu Aydınlatma Platformu’na yaptığı açıklamanın tam metni şu şekilde oldu;

PASEU KAP Açıklaması

Şirketimiz Pasifik Eurasia Lojistik Dış Ticaret A.Ş. nin % 100 hissesine sahip olduğu Pasifik Eurasia Demiryolu Tren İşletmeciliği A.Ş. 14.07.2023 tarihinde kurulmuş olup, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Ulaştırma Hizmetleri Düzenleme Genel Müdürlüğü’nden almış olduğu 07.09.2023- 07.09.2033 tarih ve DB2.8 numaralı Yetki Belgesi ile ‘’Yük Tren İşletmeciliği” yapmaya hak kazanmıştır.

Böylelikle Şirketimiz 6461 sayılı Türkiye Demiryolu Ulaştırmasının Serbestleştirilmesi Hakkında Kanun kapsamında Türkiye’de 3. özel sektör demiryolu tren işletmecisi (DTİ) olmuştur. Şirketimiz ayrıca Türkiye’de uluslararası taşımacılık alanında faaliyet gösteren ilk özel demiryolu tren işletmecisi unvanına sahip DTİ olmuştur.  

2023 Ulaştırma ve Lojistik Ana planı ve 12. Kalkınma planı çerçevesinde; modlar arası ve çok modlu taşımacılığın geliştirilmesi, güvenli, bütüncül, çevre dostu ve düşük maliyetli bir ulaştırma sisteminin tesis edilmesi; ihracatın desteklenerek, ulaştırma ve lojistikte Türkiye’nin uluslararası bir üs olma vizyon ve hedefleri ortaya konulmuştur.  

Bu doğrultuda Şirketimizce kiralanmış elektrikli lokomotif ve vagonlarla, kendi makinist ve görevlilerimizin koordinasyonunda ihracat malları yüklü ilk uluslararası yük trenimiz, İstanbul/Halkalı-Kapıkule- Bratislava/Slovakya Terminali parkurunda 10 Ekim 2024 tarihinde (bugün) İstanbul Halkalı Garı’ndan hareket etmiştir. Söz konusu tren ihraç eşya yüklü 18 tır dorsesi, 15 adet 45’lik konteyner yüklü 17 vagon olup, 1.245 ton , 540 metre uzunluğundadır. 

Demiryolu Tren işletmeciliği kapsamında Avrupa Yönünde kendi uhdemizdeki lokomotif ve vagonlarımızla İstanbul/ Halkalı kalkışlı hergün karşılıklı bir tren, 15 Ekim 2024 tarihinden itibaren ise karşılıklı iki tren çalıştırılacaktır. 

Bağlı ortaklığımız Pasifik Eurasia Demiryolu Tren İşletmeciliği A.Ş.’nin uluslararası yük trenlerinin Bulgaristan, Sırbistan, Macaristan, Avusturya, Çekya, Slokvakya ve Almanya varışlı olarak ve tersi yönde taşımacılık yapması planlanmıştır. 

Demiryolu odaklı lojistik çözümler ve taşımacılık hizmetleri sunan Şirketimiz için DTİ olma stratejik hedefine ulaşmak ve bu alanda faaliyete başlamak adeta bir dönüm noktasını oluşturmaktadır. Bir kilometre taşı niteliğindeki DTİ adımımız demiryolu taşımacılığının geleceğine, sektörün serbestleştirilmesine yönelik çalışmaların doğruluğuna ve oluşturacağı toplumsal faydanın büyüklüğüne olan inancımızın bir yansımasıdır.  

Ulaştırma ve Lojistik Ana Planından görüleceği ve Bakanlığın diğer açıklamalarından da anlaşılacağı üzere demiryolu ile taşınan yurt içi yük miktarı mevcut haliyle yıllık 38 milyon ton düzeyinde, toplam taşınan yük miktarında %5 gibi bir paya sahip iken bunun 2029 yılında 146 milyon tona, 2035 yılında da 306 milyon tona ve %20’lik bir paya yükseltilmesi hedeflenmektedir. Bu kapsamda ürünleri ulusal demiryolu ağına ulaştıracak ara demiryolu bağlantı hatlarının mevcut 439 km’den 2028 yılına kadar 654 km’ye çıkarılacağı ifade edilmektedir. Böylece lojistik merkezlerinin, fabrika, sanayi, OSB ve limanlara bağlantılarının sağlanarak karayolları üzerinden taşınan yükün demiryollarına kaydırılacağı, ayrıca çevreye duyarlı sürdürülebilir yeşil lojistik ve taşımacılığın teşvik edileceği anlaşılmaktadır.  

Denizyolundan daha kısa süren, havayolundan daha ekonomik olan, karayoluna göre çok daha çevreci bir taşımacılık modu olan demiryolunun toplam yük trafiğindeki payı Avrupa’da yüzde 20’yi aşarken, Türkiye’nin ihracat taşımalarında bu payın yüzde 2’nin altında olduğu bilinmektedir. Söz konusu rakamlar demiryolu taşımacılığında alınabilecek mesafenin ne kadar uzun ve potansiyelin ne kadar büyük olduğunu ortaya koymaktadır.  

Özel sektör DTİ olarak demiryolu sektörüne yatırım yapmaya devam edeceğimizi, kendi lokomotif ve vagonlarımız ile hizmet kalitesini ve verimliliği artırarak, rekabetçi bir yaklaşımla sektörde önemli bir pay sahibi olmayı, bu alanlarda hızlı ve bereketli bir büyüme hedeflediğimizi vurgulamak isteriz.  

Demiryolu Tren İşletmeciliği faaliyetimizin Ülkemize, Şirketimize, çalışanlarımıza, yatırımcılarımıza ve tüm paydaşlarımıza hayırlı olmasını dileriz.  

100.000 $
Sanal Parayla
ÜCRETSİZ FOREX EĞİTİMİ

2024 yılı 3. Çeyrek K/Z Oranı: %30 / %70

Uyarı Notu: Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir.
 
Çekince Notu: Bu rapor tarafımızca doğruluğu ve güvenilirliği kabul edilmiş kaynaklar kullanılarak hazırlanmış olup yatırımcılara kendi oluşturacakları yatırım kararlarında yardımcı olmayı hedeflemekte ve herhangi bir yatırım aracını alma veya satma yönünde yatırımcıların kararlarını etkilemeyi amaçlamamaktadır. Yatırımcıların verecekleri yatırım kararları ile bu raporda bulunan görüş, bilgi ve veriler arasında bir bağlantı kurulamayacağı gibi, söz konusu kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan forex.com.tr’nin herhangi bir sorumluluğu bulunmamaktadır. Bu rapordaki her türlü iç ve dış piyasa tablo ve grafikler, bu konularda resmi hizmet veren yetkili üçüncü kişi kurumlardan elde edilmiş olup, forex.com.tr tarafından herhangi bir maddi menfaat beklentisi olmaksızın genel anlamda bilgilendirmek amacıyla hazırlanmıştır. Bu raporda bulunan bilgiler belli bir gelirin sağlanmasına yönelik olarak verilmemektedir.
PASEU Haberleri
PASEU

Pasifi Eurasia Lojistik Dış Ticaret AŞ (PASEU) bedelsiz sermaye artırımı yapma kararı aldı. Pasifi Eurasia’nın bedelsiz...

KRPLS

Rekabet Kurumu, Koroplast’a yönelik olarak sürdürdüğü soruşturmanın tamamlandığını internet sitesinde yayınladı. Rekabetr Kurumu’ndan verilen bilgiye göre...

GUBRF

Gübretaş Gübre Fabrikaları AŞ (GUBRF) şirketin Genel Kurul’unu toplantıya çağırdı. Toplantıya çağrı daveti Kamuytu Aydınlatma Platformu’nda...

ASELS

Aselsan’ın dün akşam üçüncü çeyrek bilançolarını açıklamasının ardından İntegral Yatırım’ın Araştırma departmanı açıklanan verileri analiz etti....

ASTOR

Astor Enerji 2’nci çeyrek bilançolarında öne çıkanları İntegral yatırım analistleri değerlendirdi. İntegral Yatırım, Astor’un 661,9 milyon...

Web sitemiz çerezleri kullanarak deneyiminizi kişiselleştirir. Daha fazla bilgi için Çerez Politikası'nı okuyun.
FOREX NEDİR?
ÜCRETSİZ EĞİTİM ALIN

2024 yılı 3. Çeyrek K/Z Oranı: %30 / %70