Broker Tercihinde Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir? Türkiye’de SPK lisansına sahip yerli ve yabancı pek çok Forex aracı kurumu bulunmaktadır. Forex’e yeni başladıysanız ve çalışmak istediğiniz aracı kurumun ne gibi özelliklere sahip olması gerektiğine karar veremediyseniz bu yazı size rehberlik edebilir.
Broker tercihi, yeni başlayan yatırımcılar için ilk ve en önemli tercih kabul edilir. Broker nedir sorusunun cevabını merak ediyorsanız,Broker ne demek ve Broker kimdir yazılarımızı okuyabilirsiniz. Eğer Forex piyasasında hesap açmaya ve işlem yapmaya karar vermek üzereyseniz aşağıdaki kriterler üzerinden yapılacak bir değerlendirme kendinize ve işlem stratejinize uygun bir aracı kurum bulmanızda önemli ölçüde yardımcı olacaktır.
1- Denetim
çalışacağınız aracı kurum SPK lisansına sahip mi?Lisansının kategorisi nedir? Pozisyonlarınızın tarafı kim? Değerlendirmeye bunu öğrenerek başlayabilirsiniz. 2011 Ağustos’unda yayınlanan SPK tebliği beraberinde bazı zorunluluklar da getirdi. Lisanslama uygulaması ve Takasbank güvencesi, Türkiye Forex piyasasını pozitif yönde önemli ölçüde ayrıştırdı. Yatırımcıların, denetlenebilir ve lisanslı kurumları tercih etmesi ilerde yaşayabilecekleri sevimsiz sürprizlere karşı korunmalarını sağlayacaktır.
2- Müşteri Hizmetleri
Hangi kurumla çalışırsanız çalışın, kolayca ulaşabileceğiniz ve ihtiyaç duyacağınız her durumda sizi bilgilendirecek bir müşteri temsilcisine ihtiyaç duyacaksınız. 5 iş gün 24 saat açık bir piyasada işlem yaparken günün her saatinde desteğe ihtiyaç duyabilirsiniz ve işlemlere başlamadan önce aracı kurumunuzun bu desteği sağlayabileceğinden emin olmalısınız.
3- Komisyonlar ve Spreadler
Forex işlemleri yaparken katlandığınız yegâne maliyet, alış ve satış farkı olarak da ifade edebileceğimiz spreaddir. çoğunlukla hesap açarken ya da portföyünüzü yönetirken herhangi bir operasyonel maliyete katlanmazsınız. Spreadler değişken ya da sabit olabilir. Kendi işlem stratejinize göre hangi spread tipini seçeceğinize karar vermelisiniz.
4- Platform çeşitliliği
Hesabınızı telefonunuzdan, tabletinizden ya da herhangi bir platform indirmeden web tabanlı olarak yönetmek isteyebilirsiniz. Aracı kurumunuzun sunduğu platform alternatiflerinin çeşitliliği faydanıza olacaktır. Platform performanslarını deneme hesapları ile test edebilir, risk almadan tecrübe edinebilirsiniz.
5- Eğitim Desteği ve Dökümanları
Para piyasalarında işlem yapmak ciddi bir iştir ve buradaki riski nasıl yönetebileceğiniz konusunda mutlaka fikrinizin olması gerekilmektedir. çalışacağınız kurumun yazılı ve görsel materyallerle gelişiminize katkıda bulunması işinizi oldukça kolaylaştıracaktır.
6- Analiz Desteği ve Bültenler
Bireysel yatırımcılar olarak 5 gün 24 saat açık bir piyasayı takip etmeye çalışmak oldukça zordur. Yoğun veri akışı, analizler, yorumlar, öneriler vs. Bütün bu karmaşadan sıyrılıp sağlıklı öngörülerde bulunabilmek için işleri basitleştirmeniz gerekebilir. Bu konuda en büyük destekçiniz çalıştığınız aracı kurum olacaktır. Günlük bültenler, telefonla analiz desteği, ekonomik takvim bilgilendirmeleri gibi birçok konuda yanınızda olduğunu hissettiğiniz bir kurum tercih etmelisiniz.
7- Ürün Çeşitliliği
Forex piyasasında ticaretini yapabileceğiniz yüzlerce hatta binlerce ürün bulunmaktadır. Hemen hepsinin farklı avantajları ve riskleri vardır. Hem ürünler arasındaki korelasyon ilişkisinden faydalanarak işlem yapmak, hem de farklı dönemlerde fırsat bulduğunuz ürünlerde pozisyona girebilmek için tercih edeceğiniz kurumun ürün çeşitliliğini göz önünde bulundurmalısınız.
8- Size Uygun Hesap Tipleri
Aracı kurumlar taleplerinize göre para iadesi ya da düşük spread avantajına sahip olabileceğiniz birçok hesap tipi sunabilirler. Hesap açmadan önce işlem tipinize göre hangi hesap türüne ihtiyacınız olduğuna karar vermeniz gerekir.
9- Para Yatırma ve çekme İşlemlerinin Hızı
Para yatırmak ya da çekmek için sahip olduğunuz imkânlar bazen düşündüğünüzden daha önemli olabilir. Hesap açmadan önce, kurumunuza kaç farklı banka ile çalıştığını, hangi saatler arasında para gönderebileceğinizi ya da çekebileceğinizi, bu işlemler için herhangi bir maliyete katlanıp katlanmayacağınızı mutlaka sormalısınız. Bu işlemi ne kadar kolay yapabildiğiniz de ayrıca önem taşımaktadır.
10- Bilinirlik ve Marka Değeri
Tercih edeceğiniz kurum için önemli faktörlerden birisi de kurumun imajı ve itibarıdır. Kurumunuzun sosyal sorumluluk projeleri, sponsorlukları, piyasada oluşturduğu algı da çalışmadan önce değerlendirmeniz gereken önemli bir başlıktır.