Bim Birleşik Mağazalar AŞ (BIMAS) 2025 yılının yarısındaki bilançosunu açıkladı. İkinci çeyrek bilançoda öne çıkanlar ve şirketin performansını değerlendiren İntegral Yatırım analistleri, şirketin yüksek vergi giderlerinin şirketin net karı baskıladığını değerlendirdi. Analistler şirketin nakit değerinin azaldığını ve net borç pozisyonunun arttığına dikkat çekerken satış gelirlerinin de büyüdüğüne değindi.
BIMAS Bilanço Yorumu
BİM Birleşik Mağazalar A.Ş. (BIMAS), 2Ç25 döneminde 2.693 milyon TL net kar açıkladı. Şirketin açıklamış olduğu çeyreklik net kar piyasa beklentisi olan 3.890 milyon TL seviyesinin altında kaldı. Net kar yıllık bazda %55,9 azalış gösterirken, bir önceki çeyreğe göre %6,1 azaldı. Net kar marjı da yıllık bazda 2,4 puan azalış göstererek %1,8 seviyesinde gerçekleşti. Satış gelirlerindeki %3,9’luk reel büyümeye ek olarak, satışların maliyetindeki iyileşme ile artan brüt karlılık ve yatırım faaliyetlerinden net gelirdeki büyüme net karı destekleyen ana unsurlar olarak öne çıktı. Operasyonel giderledeki büyüme, net finansman giderindeki artış ve raporlama standartlarındaki farktan kaynaklanan yüksek vergi gideri de net karı baskılayan unsurlar oldu.
Satış gelirleri yıllık bazda %3,9 reel büyüme gösterdi
2Ç25 döneminde şirketin satış gelirleri, yıllık %3,9 reel büyüme göstererek 153.239 milyon TL’ye yükseldi. Şirketin çeyreklik satış gelirleri piyasa beklentisi olan 153.211 milyon TL seviyesine paralel gerçekleşmiş oldu. Bir önceki çeyreğe göre satış gelirleri %2,1 azaldı.
Brüt kar yıllık %27,3 artışla 31.484 milyon TL olurken, brüt kar marjı yıllık 3,8 puan artışla %20,5 seviyesinde gerçekleşti.
FAVÖK 9.423 milyon TL oldu
FAVÖK yıllık bazda %90,8 artış gösterirken, çeyreksel bazda %68,3 artış gösterdi ve 9.423 milyon TL oldu. Şirketin açıklamış olduğu çeyreklik FAVÖK piyasa beklentisi olan 6.593 milyon TL seviyesinin üzerinde gerçekleşti. FAVÖK marjı da yıllık 2,8 puan artışla %6,1 seviyesinde gerçekleşti. Bir önceki çeyrekte %3,6 FAVÖK marjı elde edilmişti.
6 Aylık Sonuçlar
2025 yılının ilk 6 ayına baktığımızda, şirketin satış gelirleri yıllık bazda %3,5 artışla 309.835 milyon TL’ye yükseldi. Brüt kar marjı 2,0 puan artışla %19,0 seviyesinde, FAVÖK marjı 1,0 puan artışla %4,8 seviyesinde gerçekleşti. FAVÖK yıllık bazda %31,2 artış gösterdi ve 15.023 milyon TL olarak hesaplandı. Bu sonuçlarla birlikte şirketin 6 aylık net dönem karı %52,8 azalışla 5.561 milyon TL’ye geriledi.
Net borç pozisyonu artıyor
Şirketin net borç pozisyonu 2024 yılının aynı dönemine göre %6,3 azalırken, bir önceki çeyreğe göre %66,5 artarak bu dönemde 32.834 milyon TL seviyesinde gerçekleşti. Net borç/FAVÖK rasyosu ise 1,1 seviyesinde gerçekleşti. 30 Haziran 2025 itibariyle şirketin 103,6 milyon TL döviz fazlası bulunmaktadır.
Şirketin nakit değerleri azaldı
Şirketin nakit değerleri 2024 yıl sonuna göre 363,3 milyon TL azalarak 2.921 milyon TL oldu. İşletme faaliyetlerinden 22.296 milyon TL nakit girişi sağlandı. Yatırım faaliyetlerinden 14.266 milyon TL nakit çıkışı olurken finansman faaliyetlerinden 7.568 milyon TL nakit çıkışı oldu.
Toplam mağaza sayısındaki istikrarlı büyüme devam ediyor
Şirket, 2025 yılının ikinci çeyreğinde 266 yeni mağaza açarak toplam mağaza sayısını 14.075 seviyesine yükseltti. 1Ç25 dönemi sonunda şirketin toplam mağaza sayısı 13.809 seviyesinde, 2024 yılı sonunda ise 13.583 seviyesindeydi. Şirket 2025 yılının ikinci çeyreğinde 266 yeni mağaza açılışı ile mağaza sayısındaki istikrarlı büyümeyi sürdürürken, toplam mağaza sayısındaki yıllık artış ise 951 olarak gerçekleşti.
30 Haziran 2025 tarihi itibarı ile şirketin yurt içi pazarda 12.462 BİM Türkiye ve 312 FİLE Türkiye mağazası bulunurken, yurt dışı pazarda ise 869 BİM Fas ve 432 BİM Mısır mağazası bulunmaktadır. Şirket 2Ç25 döneminde hem yurt içinde hem de yurt dışı pazarda mağaza sayısındaki büyümeyi sürdürmüştür.
İkinci çeyrekte 5,1 milyar TL yatırım harcaması yapıldı
Şirket 2Ç25 döneminde toplam 5,1 milyar TL tutarında yatırım harcaması gerçekleştirdi. Bu dönemde yapılan toplam yatırım harcamaların toplam satış gelirlerine oranı ise %3,3 seviyesinde gerçekleşti. Şirket geçen yılın aynı çeyreğinde toplam 6,1 milyar TL tutarında yatırım harcaması gerçekleştirmişti. 2Ç24 döneminde toplam yatırım harcamalarının toplam satış gelirlerine oranı ise %4,1 seviyesindeydi.
Aynı mağaza satış büyümesi yıllık enflasyonun altında kaldı
2Ç25 döneminde şirketin operasyonel sonuçlarına bakıldığında; aynı mağaza satış hacmi yıllık %28,2’lik artışla mağaza başı günlük 121.173 TL seviyesinde gerçekleşti (TMS29 hariç). Aynı mağaza sepet hacmi yıllık %34,1 artışla alışveriş başına 223,52 TL oldu (TMS29 hariç). Aynı mağaza müşteri trafiği ise yıllık %4,4 azalışla mağaza başı günlük 542,1 oldu.
FİLE markası için bağlı ortaklık kuruluşu ve kısmi bölünme
12 Mart 2025 tarihli özel durum açıklamasında, Şirketin gıda perakendeciliği alanında ayrı bir organizasyon yapısıyla faaliyet gösteren markası FİLE’nin, ayrı bir şirket yapısıyla faaliyetlerine devam edebilmesi amacıyla, sermayesinin tamamı şirkete ait olacak şekilde 250.000 TL sermayeli bir anonim şirket kurulmasına karar verildiği kamuoyu ile paylaşılmıştır.
Bu kapsamda, kuruluş işlemleri 20 Mart 2025 tarihinde tamamlanmış ve yeni şirket “FİLE Market Mağazacılık Anonim Şirketi” unvanıyla tescil edilmiştir. Devam eden süreçte, 8 Nisan 2025 tarihinde Yönetim Kurulu, Şirketin %100 bağlı ortaklığı olan FİLE Market Mağazacılık A.Ş.’nin, iştirak modeliyle kısmi bölünme yoluyla yeniden yapılandırılması yönünde karar almıştır.
Bu kapsamda 9 Nisan 2025 tarihinde Sermaye Piyasası Kurulu’na duyuru metni onayı için başvuru yapılmış ve söz konusu onay 30 Mayıs 2025 tarihinde alınmıştır. 30 Haziran 2025 tarihi itibarıyla şirketin 33 şehirde toplam 312 FİLE mağazası bulunmaktadır. 2Ç25 döneminde şirketin FİLE mağaza sayısındaki artış ise 17 adettir.