Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Sinan Öncel, 2023 yılında enflasyonun da etkisiyle cirolarda yüzde 80’in üzerinde artış yaşanmasına karşın, yapılan adet satışlarda düşüşler olduğunu kaydetti. Öncel; her üç firmadan birinin yaptığı adet satışların 2022’nin gerisinde kaldığının altını çizerken 2023’te turistlere yapılan satışlarda umduklarını bulamadıklarını belirtti.
Birleşmiş Markalar Derneği’nin (BMD), 2023 yılının Aralık ayında yaptıkları anketin sonuçlarını paylaştı. Buna göre Aralık ayının verimli geçtiği görünürken yıl genelinden pek memnun olmadıkları göze çarptı.
Öncel: Markalarımızın Tamamı Cirolarını Artırdı
“Kasım ile kıyasladığımızda üye markalarımızın yüzde 70’i Aralık ayında adet satışlarını artırdı. Bu sonuçla birlikte geçen yıl Eylül ve Ekim dışındaki ayların genel olarak verimli geçtiğini söyleyebiliriz. Aralık anketimiz ile markalarımız açısından 2023 yılının genel bir karnesini de çıkardık. Geçen yıl enflasyonun etkisiyle markalarımızın tamamı cirolarını artırdı. Üyelerimizin yüzde 57’sinin cirosunda en az yüzde 80 ve üzerinde artış oldu. Adet satışları ise birçok markamız için 2022’nin gerisinde kaldı. Üyelerimizin yüzde 37’si adet satışlarının 2022’ye göre azaldığını beyan etti. Bu önemli bir oran. Adet satışlarının daralmasında son çeyrekte yerli müşterinin alım gücündeki düşüşün ve yabancılar için Türkiye’nin alışverişte cazibesini kaybetmesinin etkili olduğunu tahmin ediyoruz. Bankalararası Kart Merkezi’nin (BKM) verileri de yabancıya satışla ilgili değerlendirmemizi destekliyor. BKM verilerine göre 2022 yılında toplam kartlı harcamalar içinde yabancıların payı yüzde 10 civarındayken oran bu yıl yüzde 6,5 düzeyinde kaldı.”
Kaynak Bloomberg