Aralık ayında Alışveriş Merkezi (AVM) cirosu, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 87,6 artarak dikkat çekici bir ivme kazandı. Aylık bazda ise ciroyu yüzde 9,3’lük bir artışla gözlemledik. Bu durum, AVM cirolarının enflasyonun üzerinde bir performans sergilediğini gösteriyor.
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research iş birliğiyle oluşturulan AVM Endeksi’nin Aralık ayı verilerine göre, ciro endeksi bir önceki yılın aynı dönemiyle karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmış olarak incelendiğinde yüzde 87,6 arttı.
Ayrıca Aralık 2023’te metrekare başına düşen verimlilik endeksi, Kasım 2023’e kıyasla yüzde 9,3 artış kaydetti.
Enflasyon Yüzde 64,77
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, Aralık ayında yıllık enflasyon yüzde 64,77, aylık enflasyon ise yüzde 2,93 olarak gerçekleşti.
Teknoloji kategorisi, AVM’lerde en fazla artışın yaşandığı kategori oldu ve metrekare başına düşen ciro Aralık ayında Türkiye genelinde 10.856 TL iken İstanbul’da 13.280 TL, Anadolu’da ise 9.240 TL olarak gerçekleşti.
Dördüncü Çeyrekte de Enflasyonun Üzerinde
Dördüncü çeyrek bazında metrekare başına düşen cirolarda, bir önceki yılın aynı dönemiyle karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmış olarak incelendiğinde yüzde 86,2’lik bir artış gözlendi. 2023 yılı dördüncü çeyrekte metrekare başına düşen verimlilik 9.857 TL olarak gerçekleşti.
Endeks, kategorilere göre değerlendirildiğinde, teknoloji kategorisinde yüzde 103,5’lik bir artışla geçen yılın Aralık ayına kıyasla en büyük artışı kaydetti.
Diğer kategorilerde ise, giyimde yüzde 83,6, yiyecek içecek sektöründe yüzde 81,6, hipermarketlerde yüzde 80,3 ve ayakkabı kategorisinde yüzde 78,8’lik artışlar gözlendi.