Otomobil endĆ¼strisi uzun sĆ¼redir elektrikli araƧ (EV) sektƶrĆ¼nde bĆ¼yĆ¼k bir heyecan yaÅadı. Otomobil Ć¼reticileri, elektrikli modeller iƧin iyimser satıŠtahminleri sunarak ve EV bĆ¼yĆ¼mesine yƶnelik iddialı hedefler belirleyerek piyasada yer edinmeye ƧalıÅtılar. Wall Street’in de bu heyecana destek vermesiyle, eski otomobil Ć¼reticileri ve yeni giriÅimlerin deÄerlemeleri arttı.
Ancak son zamanlarda bu heyecan azalmaya baÅladı ve Åirketler tekrar tĆ¼ketici talebine odaklanıyorlar. Ford Motor ve General Motors gibi bĆ¼yĆ¼k isimlerden, Mercedes-Benz, Volkswagen, Jaguar Land Rover ve Aston Martin’e kadar birƧok otomobil Ć¼reticisi, elektrikli araƧ planlarını kĆ¼Ć§Ć¼ltĆ¼yor veya ertelemeye alıyor.
Tesla’nın CEO’su Elon Musk, Ocak ayında yaptıÄı aƧıklamada, ABD’deki elektrikli araƧ satıÅlarının %55’ini oluÅturduÄu tahmin edilen lider konumundaki Tesla’nın bile bĆ¼yĆ¼me oranının “ƶnemli ƶlĆ§Ć¼de daha dĆ¼ÅĆ¼k” olabileceÄini belirtti.
Åimdi, otomobil Ć¼reticileri, hibrit araƧlar ve gazla ƧalıÅan modeller gibi daha ƧeÅitli seƧeneklerle birlikte, tamamen elektrikli araƧlara dƶnĆ¼Å yerine daha karma bir yol izliyorlar. Ancak, bu durum, tamamen elektrikli bir geleceÄi varsaymaya devam etse de, benimsenme hızının beklenenden daha yavaÅ olduÄunu gƶsteriyor.
Ford’un EV birimi operasyon mĆ¼dĆ¼rĆ¼ Marin Gjaja, yakın zamanda CNBC ile yaptıÄı bir rƶportajda, “2021 ve 2022’de gƶrdĆ¼ÄĆ¼mĆ¼z artıÅın geƧici olduÄunu ve elektrikli araƧ talebinin hala artmakta olduÄunu, ancak beklentilerin altında olduÄunu” ifade etti.
Ford, tamamen elektrikli modellere geƧmekte tereddĆ¼t eden tĆ¼keticileri hedefleyerek, hibrit araƧların Ć¼retimini ve satıÅını artırarak elektrikli araƧlara geƧiÅi kolaylaÅtırmayı hedefliyor.