Otomobil endüstrisi uzun süredir elektrikli araç (EV) sektöründe büyük bir heyecan yaşadı. Otomobil üreticileri, elektrikli modeller için iyimser satış tahminleri sunarak ve EV büyümesine yönelik iddialı hedefler belirleyerek piyasada yer edinmeye çalıştılar. Wall Street’in de bu heyecana destek vermesiyle, eski otomobil üreticileri ve yeni girişimlerin değerlemeleri arttı.
Ancak son zamanlarda bu heyecan azalmaya başladı ve şirketler tekrar tüketici talebine odaklanıyorlar. Ford Motor ve General Motors gibi büyük isimlerden, Mercedes-Benz, Volkswagen, Jaguar Land Rover ve Aston Martin’e kadar birçok otomobil üreticisi, elektrikli araç planlarını küçültüyor veya ertelemeye alıyor.
Tesla’nın CEO’su Elon Musk, Ocak ayında yaptığı açıklamada, ABD’deki elektrikli araç satışlarının %55’ini oluşturduğu tahmin edilen lider konumundaki Tesla’nın bile büyüme oranının “önemli ölçüde daha düşük” olabileceğini belirtti.
Şimdi, otomobil üreticileri, hibrit araçlar ve gazla çalışan modeller gibi daha çeşitli seçeneklerle birlikte, tamamen elektrikli araçlara dönüş yerine daha karma bir yol izliyorlar. Ancak, bu durum, tamamen elektrikli bir geleceği varsaymaya devam etse de, benimsenme hızının beklenenden daha yavaş olduğunu gösteriyor.
Ford’un EV birimi operasyon müdürü Marin Gjaja, yakın zamanda CNBC ile yaptığı bir röportajda, “2021 ve 2022’de gördüğümüz artışın geçici olduğunu ve elektrikli araç talebinin hala artmakta olduğunu, ancak beklentilerin altında olduğunu” ifade etti.
Ford, tamamen elektrikli modellere geçmekte tereddüt eden tüketicileri hedefleyerek, hibrit araçların üretimini ve satışını artırarak elektrikli araçlara geçişi kolaylaştırmayı hedefliyor.