Perakende satışlar satılan toplam perakende mal miktarındaki artış ya da azalışını gösteren ve ilgili ülkedeki ekonomik aktivite hakkında önemli bilgiler veren bir veri türüdür. Euro Bölgesinde, ülkeler ağırlıklarına göre değerlendirilir. En yüksek ağırlık Almanya’ya aittir.
Perakende Satışlar Ülke Dağılımı
Almanya’nın Euro Bölgesi Perakende Satışlar verisindeki ağırlığı yaklaşık olarak yüzde 26’dır. Fransa’nın yüzde 22, İtalya’nın yüzde 16, İspanya’nın ise yaklaşık yüzde 11 ağırlığı bulunur. Major etkiye sahip bu ülkeleri diğer Euro Bölgesi ülkeleri takip eder. Dört büyük ülke toplam perakende satış verilerinin yaklaşık dörtte üçünü karşılar.
Perakende Satışlar Ürün Dağılımı
Perakende satış verilerinde gıda, alkollü ve alkolsüz içecekler ve tütün ürünleri yüzde 39’un üstünde ağırlık ile en yüksek paya sahiptir.
Elektrikli eşyalar ve mobilyaların yüzde 11’in üzerinde payı olduğu veride, ilaç ve tıbbi malzemeler yaklaşık yüzde 10 ağırlığa sahiptir. Tekstil ürünleriyle giyim ve ayakkabı grubu ile akaryakıtın payı ise yaklaşık yüzde 10 seviyesinde bulunur.
İnternetten verilen siparişler de dahil diğer gıda içermeyen ürünlerin tamamı ise toplam yüzde 9’a yakın ağırlığa sahiptir.
Aylık olarak açıklanan Euro Bölgesi Perakende Satışlar verilerini aşağıda bulabilirsiniz.
Euro Bölgesi Perakende Satışlar (Son Gerçekleşen)
Euro Bölgesi’nde perakende satışların aylık olarak yüzde 0,5 oranında düşüş gösterdiği açıklandı. Haziran ayında yüzde 0,6 oranında artış gerçekleşmişti.
Açıklanan veriler yüzde 0,9 oranında düşüş yaşanan Ağustos 2023’ten sonraki en düşük seviyede gerçekleşti.