İsviçre’de Nisan ayında saat ihracatı, ABD ve Japonya’da lüks saatlere olan talebin canlanmasıyla beklenmedik bir artış gösterdi. Lüks saat markalarıyla tanınan İsviçre’de saat ihracatı önemli bir yer tutuyot. Türkiye’nin de İsviçre’den saat ithalatı Ocak-Nisan döneminde 100 milyon dolar seviyesine ulaştı. Türkiye İsviçre’den en çok saat alan 20 ülke arasında bulunuyor.
İsviçre Saat Endüstrisi Federasyonu’nun Perşembe günü yaptığı açıklamaya göre, Nisan ayında saat ihracatı yüzde 4,5 artarak 2,1 milyar İsviçre Frangı’na (2,3 milyar dolar) yükseldi. Bu artış, Mart ayındaki keskin düşüşün ardından geldi ve özellikle İsviçre saatlerinin en büyük pazarı olan ABD’ye yapılan ihracattaki yüzde 11,6’lık artış bu yükselişi destekledi.
Japonya’ya Artış, Çin’e Düşüş
Japonya’ya yapılan sevkiyatlar yüzde 13,6 artarken, Çin’den gelen talep Nisan ayında durgun kalarak İsviçre saatlerinin ikinci büyük pazarına yapılan ihracat yüzde 7,5 geriledi.
Vontobel Analisti Jean-Philippe Bertschy, aylık verilerin “şaşırtıcı derecede güçlü” olduğunu belirterek Rolex, Patek Philippe ve Cartier gibi lüks markaların iyi bir performans gösterdiğine dikkat çekti. Bertschy, “Diğer markalar, özellikle alt segmentlerdekiler, Kovid sonrası aşırı bir dönemin ardından hâlâ sıfırlama modunda.” dedi.
Türkiye’nin Saat İthalatı Artış Gösterdi
Türkiye, Nisan ayında İsviçre’den saat ithalatında yüzde 8,6 artışla 22,9 milyon franka (25,2 milyon dolar) ulaştı ve İsviçre saatleri için en büyük 20. pazar oldu. Ocak-Nisan döneminde ise Türkiye’nin İsviçre’den yaptığı saat ithalatı 90,6 milyon frank (99,5 milyon dolar) olarak kaydedildi. Bu değer, bir önceki yıla göre yüzde 4,9, 2022’ye göre ise yüzde 34,3 artış anlamına geliyor.