Ticaret Bakanlığı, Reklam Kurulu’nun 16 Mayıs tarihinde gerçekleştirdiği 345 sayılı toplantısında ele alınan 119 dosyadan 110’unun mevzuata aykırı bulunduğunu açıkladı. Bu dosyalar için durdurma cezası ve toplamda 13 milyon 744 bin 459 lira idari para cezası uygulandı.
İlk Beş Ayda 756 Dosya İncelendi
Reklam Kurulu, 2024 yılının ilk beş ayında toplam 756 dosyayı değerlendirdi. Bu dosyalardan 664’ünde aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulama tespit edildi ve bu dosyalar için durdurma cezası ile birlikte toplam 107 milyon 883 bin 569 lira idari para cezası uygulandı.
Sürekli İndirim Algısı Yaratmaya Çalışan Firma Cezalandırıldı
Denetimler sırasında, bir firmanın çeşitli mecralar üzerinden yayınladığı kampanya ilanlarında, indirimli satış süresinin 6 ay olarak belirlendiği tespit edildi. İncelemede, “sezon indirimi” başlığıyla kış, ilkbahar ve yaz olmak üzere üç sezona yayılan ve sürekli değişen ürünlerin dahil edildiği kampanyaların tüketicilerde belirsizlik ve sürekli indirim algısı yarattığı gerekçesiyle durdurulmasına karar verildi.