Reklam Kurulu’ndan 5 Ayda 108 Milyon Lira Ceza

Paylaş

İçindekiler

100.000 $
Sanal Parayla
ÜCRETSİZ FOREX EĞİTİMİ

2024 yılı 3. Çeyrek K/Z Oranı: %30 / %70

Ticaret Bakanlığı, Reklam Kurulu’nun 16 Mayıs tarihinde gerçekleştirdiği 345 sayılı toplantısında ele alınan 119 dosyadan 110’unun mevzuata aykırı bulunduğunu açıkladı. Bu dosyalar için durdurma cezası ve toplamda 13 milyon 744 bin 459 lira idari para cezası uygulandı.

İlk Beş Ayda 756 Dosya İncelendi

Reklam Kurulu, 2024 yılının ilk beş ayında toplam 756 dosyayı değerlendirdi. Bu dosyalardan 664’ünde aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulama tespit edildi ve bu dosyalar için durdurma cezası ile birlikte toplam 107 milyon 883 bin 569 lira idari para cezası uygulandı.

Sürekli İndirim Algısı Yaratmaya Çalışan Firma Cezalandırıldı

Denetimler sırasında, bir firmanın çeşitli mecralar üzerinden yayınladığı kampanya ilanlarında, indirimli satış süresinin 6 ay olarak belirlendiği tespit edildi. İncelemede, “sezon indirimi” başlığıyla kış, ilkbahar ve yaz olmak üzere üç sezona yayılan ve sürekli değişen ürünlerin dahil edildiği kampanyaların tüketicilerde belirsizlik ve sürekli indirim algısı yarattığı gerekçesiyle durdurulmasına karar verildi.

100.000 $
Sanal Parayla
ÜCRETSİZ FOREX EĞİTİMİ

2024 yılı 3. Çeyrek K/Z Oranı: %30 / %70

Uyarı Notu: Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir.
 
Çekince Notu: Bu rapor tarafımızca doğruluğu ve güvenilirliği kabul edilmiş kaynaklar kullanılarak hazırlanmış olup yatırımcılara kendi oluşturacakları yatırım kararlarında yardımcı olmayı hedeflemekte ve herhangi bir yatırım aracını alma veya satma yönünde yatırımcıların kararlarını etkilemeyi amaçlamamaktadır. Yatırımcıların verecekleri yatırım kararları ile bu raporda bulunan görüş, bilgi ve veriler arasında bir bağlantı kurulamayacağı gibi, söz konusu kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan forex.com.tr’nin herhangi bir sorumluluğu bulunmamaktadır. Bu rapordaki her türlü iç ve dış piyasa tablo ve grafikler, bu konularda resmi hizmet veren yetkili üçüncü kişi kurumlardan elde edilmiş olup, forex.com.tr tarafından herhangi bir maddi menfaat beklentisi olmaksızın genel anlamda bilgilendirmek amacıyla hazırlanmıştır. Bu raporda bulunan bilgiler belli bir gelirin sağlanmasına yönelik olarak verilmemektedir.
Reklam Kurulu Haberleri
Reklam Kurulu yaptığı toplantıda müşteri mağduriyetinin önüne geçmek için mevzuata uygun olmayan reklamlar için incelemeler yaptığını ve bu incelemeler sonucu yaptırımlar uyguladığını açıkladı.

Reklam Kurulu tüketicileri aldatan, yanıltan, tecrübe ve bilgi eksikliklerini istismar ederek tüketici mağduriyetine neden olan reklam...

Tüketici güven endeksi verileri açıklandı verilere göre Kasım ayında 0,8 puan düşüş gözlemlendi.

TÜİK ve Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB)’nin birlikte yürüttüğü tüketici güven anketi sonuçları bugün açıklandı. Tüketici...

İngiltere'de Ekim ayı enflasyon verileri açıklandı, enflasyon beklenenin üstünde bir artış gösterdi.

İngiltere’de Ekim ayı enflasyon verileri açıklandı. Enflasyon enerji maliyetlerinden dolayı beklentilerin üzerinde gerçekleşirken yıllık enflasyon da...

Bank of America TCMB faiz kararını değerlendirdi.

Bank of America ekonomistleri yarınki TCMB Faiz kararı öncesinde Merkez Bankası’nın faiz indirimi yapma konusundaki değerlendirmelerini...

Reklam Kurulu yaptığı toplantıda müşteri mağduriyetinin önüne geçmek için mevzuata uygun olmayan reklamlar için incelemeler yaptığını ve bu incelemeler sonucu yaptırımlar uyguladığını açıkladı.

Reklam Kurulu tüketicileri aldatan, yanıltan, tecrübe ve bilgi eksikliklerini istismar ederek tüketici mağduriyetine neden olan reklam...