Reklam Kurulu tüketicileri aldatan, yanıltan, tecrübe ve bilgi eksikliklerini istismar ederek tüketici mağduriyetine neden olan reklam ve haksız ticari uygulamaları incelendi.
Reklam kurulu gerçekleştirdiği toplantıda 164 dosyadan 151 tanesinin mevzuata aykırı olduğunu tespit etti ve durdurma cezası ile birlikte 19 milyon 616 bin 776 lira idari para cezası uygulanmasını uygun gördü. Bu toplantıda aynı zamanda yetersiz bilgilendirme nedeniyle 2 dosyanın durdurulmasına ve 29 dosyanın da erişiminin engellenmesine karar verildi.
Kurul bu yılın 11 ayında toplam 1704 dosya için inceleme işleminde bulundu. Aldatıcı reklam ve haksız ticari uygulama yapıldığı tespit edilen 1509 dosya için durdurma kararı ile birlikte 223 milyon 939 bin 186 lira idari para cezası ve erişim engeli uygulanmasına karar verdi.
Reklam kurulu aynı zamanda indirimli satış yapılan reklamlar için de incelemelerde bulunulmasına karar verdi, şu ana kadar kontrol edilen 14 adet dosyadan 12 tanesi reklam kurulunun belirlemiş olduğu kurallara aykırı bulunduğu belirtildi.
Reklam Kurulu’nun 12 Kasım 2024 tarihinde gerçekleştirdikleri toplantıda; Satıcı/sağlayıcı hakkında ön inceleme yapmaları ve alışveriş yaptıkları platformun güvenilirliğine dikkat etmeleri konusunda uyardı. Rekabet Kurulu, ayrıca tüketicilerin fiyat araştırması yapmalarını, indirim tutarına ve oranına dikkat etmeleri ile sosyal medyadan yönlendirildikleri sayfalara da her zaman güvenmemelerinin büyük önem arz ettiğini vurguladı.