Dünyanın en büyük kahve zincirlerinden biri olan Starbucks’ın çeyreklik net karı yüzde 2 düştü. 2020’den beri ilk kez zarar eden Starbucks’ın bilançosunda 2023’ün son çeyreğinde yavaşlama yaşanmaya başlamıştı. Starbucks CEO’su Laxman Narasimhan, geçen çeyrekteki yavaşlamayı, şirketin İsrail’e olan tutumunun yanlış anlaşılmasına bağlamıştı. Bu çeyrekteki düşüşün ardından ise “bazı önemli pazarlarda daha temkinli bir tüketici etkisini hissetmeye devam ettiklerini” belirtti.
Yükselme Bekleniyordu
Starbucks’ın önceki çeyrekteki net karının düşmesinin ardından bu çeyrekte bir toparlanma eğilimi göstermesi bekleniyordu. Ancak beklentilerin aksine Starbucks 4 yıl sonra ilk kez bu çeyrekte karını artıramadı. Şirket CEO’su, bazı önemli pazarlarda temkinli bir duruş olduğunu ifade ederken aynı zamanda “Ortadoğu’daki ekonomik dalgalanmaların” da bu zararda etkili olduğunu dile getirdi.
2024 yılının Ocak, Şubat ve Mart aylarını kapsayan bilanço döneminde 8,6 milyar dolar kar eden Amerikalı kahve zincirinin 9,1 milyar dolar kar elde etmesi bekleniyordu.
Mağaza Trafiği Yüzde 6 Düştü
Starbucks mağaza zincirlerinin trafiğinin satışlardan daha fazla düşmesi dikkat çekti. Mağaza trafiklerinin yüzde 6 düşmesi de mağaza satışlarının yüzde 4 düşmesine sebep oldu.
Aynı zamanda bu gerileme ABD borsalarında işlem gören Starbucks hisselerine de olumsuz yansıdı. Geçen çeyrekte hisse başına 79 cent kazanç getiren hisselerin bu çeyrekte de aynı performansı sergilemesi bekleniyordu. Ancak düşen karlılığın etkisiyle hisse başına getiri 11 cent düşerek 68 cente geriledi.
Starbucks CEO’su Narasimhan, düşen karlılığı “hayalkırıklığı” olarak nitelendirdi. Narasimhan düşen karlılıkla alakalı olarak; “Bu çeyrekteki performansımız hayal kırıklığı yarattı ve beklentilerimizi karşılamadı” ifadelerini kullanırken, kötüleşen ekonomik görünümün baskı oluşturduğunu ve zorlu bir çalışma süreci geçirdiklerini ifade etti.