Türk Traktör’Ün 2025 yılı ikinci çeyrek bilançolarını İntegral Yatırım Araştırma departmanı değerlendirdi. Türk Traktör ve Ziraat Makineleri AŞ’nin (TTRAK) 338,5 milyon lira net kar açıkladığı yılın ilk yarısında brüt karlılığı, FAVÖK marjı ve 6 aylık net dönem karında zayıflama görüldü.
TTRAK 2025 2Ç Bilanço Analizi
Türk Traktör ve Ziraat Makineleri A.Ş., 2Ç25 döneminde 338,5 milyon TL net kar açıkladı. Piyasa beklentisi şirketin bu dönemde 320,9 milyon TL net kar açıklaması yönündeydi. Bu bakımdan şirket beklentilerin üzerinde çeyreklik net kar elde etmiş oldu.
Net kar yıllık bazda %87,1 azalış gösterirken, bir önceki çeyreğe göre %35,1 arttı. Net kar marjı ise yıllık bazda 9,7 puan azalış göstererek %2,7 seviyesinde gerçekleşti. Satış gelirlerindeki daralmaya ek olarak, azalan brüt karlılık ve net finansman giderindeki büyüme şirketin net karını baskılayan unsurlar oldu. Diğer faaliyetlerden gelirlerdeki büyüme ve dönem vergi giderindeki azalış ise net karı destekleyen unsurlar oldu.
Satış gelirleri yıllık bazda %41,0 azalış gösterdi
2Ç25 döneminde şirketin satış gelirleri, yıllık %41,0 azalış göstererek 12.489 milyon TL’ye geriledi. Satış gelirlerindeki azalışta traktör satış hacmindeki gerileme etkili oldu. Piyasa beklentisi şirketin bu dönemde 12.526 milyon TL satış geliri elde etmesi yönündeydi. Satış gelirleri piyasa beklentisine paralel bir seviyede gerçekleşirken, bir önceki çeyreğe göre ise %7,4 azaldı. Brüt kar yıllık %57,8 azalışla 1.951 milyon TL olurken, brüt kar marjı yıllık 6,2 puan azalışla %15,6 seviyesinde gerçekleşti. Satış gelirlerindeki daralmaya ek olarak satışların maliyetinin ciroya oranının artış göstermesi şirketin brüt karlılığının zayıflamasına neden oldu.
FAVÖK 1.232 milyon TL oldu
FAVÖK yıllık bazda %66,0 azalış gösterirken, çeyreksel bazda %17,4 artış gösterdi ve 1.232 milyon TL oldu. Piyasa beklentisi şirketin bu dönemde 1.089 milyon TL FAVÖK elde etmesi yönündeydi. Bu bakımdan şirket beklentilerin üzerinde bir çeyreklik FAVÖK elde etmiş oldu. FAVÖK marjı da yıllık 7,2 puan azalışla %9,9 seviyesinde gerçekleşti. Bir önceki çeyrekte %7,8 FAVÖK marjı elde edilmişti.
FAVÖK marjındaki gerilemede satışların maliyetinin ciroya oranın artması sonucu azalan brüt karlılığın etkisi hissedildi.
6 Aylık Sonuçlar
2025 yılının ilk 6 ayına baktığımızda, şirketin satış gelirleri yıllık bazda %42,9 azalışla 25.977 milyon TL’ye geriledi. Brüt kar marjı 7,4 puan azalışla %14,1 seviyesinde, FAVÖK marjı 7,8 puan azalışla %8,8 seviyesinde gerçekleşti. FAVÖK yıllık bazda %69,7 azalış gösterdi ve 2.282 milyon TL olarak hesaplandı.Bu sonuçlarla birlikte şirketin 6 aylık net dönem kari %88,6 azalışla 589,0 milyon TL’ye geriledi.
Traktör satışları geçen yıla göre zayıf seyrediyor
Şirket 2025 yılının ilk 6 aylık döneminde yurt içinde 173 adet ithal ve 9.555 adet yerli traktör satışı gerçekleştirirken, yurt dışında ise 5.163 adet traktör satışı gerçekleştirdi. Şirket geçen yılının aynı döneminde döneminde yurt içinde 398 adet ithal ve 17.206 adet yerli traktör satışı gerçekleştirirken, yurt dışında ise 8.185 adet traktör satışı gerçekleştirmişti. Şirket yurt içi ve uluslararası pazarda traktör satışlarındaki daralma nedeni ile bu yıl traktör satış adetlerinde geçen yıla göre zayıf performans gösteriyor. 2024 yılında toplam yüzde 18 oranında daralan Türkiye traktör pazarı, 2025 yılının ilk altı ayında geçtiğimiz yılın aynı döneminde göre yüzde 27 oranında daralmıştır.
Şirketin pazar payı daraldı
Türkiye’de 2024 yılının ilk altı ayında traktör pazarı 32.372 adet seviyesindeyken, Türk Traktör’ün pazar payı 15.628 adet ile yüzde 48,3 seviyesinde gerçekleşmişti. 2025 yılının ilk altı ayında ise Türkiye’de traktör pazarı yüzde 27’lik daralma ile 23.559 adet olurken, Türk Traktör’ün pazar payı ise 9.629 adet ile yüzde 40,9 seviyesine geriledi. Buna karşın 2025 yılı Haziran ayı itibarıyla New Holland pazardaki 1. marka
konumunda olmayı sürdürürken, CASE IH ise pazarda 2. marka konumundan 5. marka konumuna geriledi.
İş makinesi satışlarında artış var
Şirket 2025 yılının ilk altı aylık döneminde 235 adet yerli ve 175 adet ithal olmak üzere toplam 410 adet iş makinesi satışı gerçekleştirdi. Şirket geçen yılın aynı döneminde 200 adet yerli ve 169 adet ithal olmak üzere toplam 369 adet iş makinesi satışı gerçekleştirmişti. Böylece şirketin iş makinesi satış adedi geçen yılın ilk altı aylık döneminde göre yüzde 11 oranında artış göstermiş oldu.
Net borç pozisyonu artıyor
Şirketin net borç pozisyonu 2024 yılının aynı dönemine göre %511,7 artarken, bir önceki çeyreğe göre %100,9 artarak bu dönemde 7.548 milyon TL olarak gerçekleşti. Net borç/FAVÖK rasyosu ise 1,2 seviyesinde gerçekleşti. 30 Haziran 2025 itibariyle şirketin 566,7 milyon TL döviz fazlası bulunmaktadır.
Şirketin nakit değerleri arttı
Şirketin nakit değerleri 2024 yıl sonuna göre 1.160 milyon TL artarak 7.740 milyon TL oldu. İşletme faaliyetlerinden 2.864 milyon TL nakit girişi sağlandı. Yatırım faaliyetlerinden 1.759 milyon TL nakit çıkışı olurken finansman faaliyetlerinden 403,7 milyon TL nakit çıkışı oldu.
2025 yılı beklentileri
Şirket 2025 yılında yurt içi traktör pazarındaki daralma sebebiyle Türkiye traktör pazar büyüklüğü beklentisini 40 – 46 bin adet (önceki 42 – 48 bin adet), iç piyasa traktör satış beklentisini ise 18 – 22 bin adet (önceki 20 -24 bin adet) olarak revize etti.
Şirket 2025 yılında uluslararası traktör pazarındaki daralma sebebiyle ihraç traktör satış beklentisini 10 – 12 bin adet (önceki 11 – 13 bin adet) olarak revize etti.
Şirket 2025 yılı için yatırım harcamaları beklentisini ise 75 – 100 milyon USD (önceki 140 – 160 milyon USD) olarak revize etti.
Değerlendirme ve hedef fiyat
Türk Traktör ve Ziraat Makineleri A.Ş.’nin 2025 yılının ikinci çeyreğine yönelik açıkladığı finansal sonuçları zayıf bulduk. Şirketin satış gelirlerindeki daralmaya ek olarak, azalan brüt karlılığı ve net finansman giderindeki büyüme bu dönemde net karını baskılayan unsurlar olarak öne çıktı. Diğer faaliyetlerden gelirlerdeki büyüme ve dönem vergi giderindeki azalış ise net karı destekleyen unsurlar olarak dikkat çekti. Şirketin operasyonel
performansına bakıldığında 2025 yılının altı ayında yurt içi ve uluslararası pazardaki daralmanın da etkisi ile traktör satış hacmindeki azalış cirodaki yüzde 41 oranındaki daralmanın başlıca sebebi oldu. Satışların maliyetinin ciroya oranının artış göstermesi de brüt karlılığı negatif etkiledi. Şirketin yurt içi pazar payındaki daralma da bilançoda öne çıkan negatif noktalar arasında yer aldı. Şirketin net borç pozisyonu artış
gösterse de 1,2 seviyesinde olan Net borç/FAVÖK rasyosu şirket için risk teşkil etmiyor.
TTRAK için 12 aylık dönemde İNA modelimize göre 810 TL olan hedef fiyatımızı 770 TL seviyesine revize ediyoruz.