Yataş Grup, 2023 yılı finansal sonuçlarını açıkladı. Şirket, bir önceki yıla göre net satışlarını yüzde 6,1 artırarak 13,5 milyar TL’ye ulaştı.
Aynı dönemde net karını yüzde 100 artırarak 700 milyon TL seviyesine çıkardı ve 1,4 milyar TL FAVÖK (Faiz Amortisman ve Vergi Öncesi Kar) elde etti. Yataş Grup, TMS 29 öncesi sonuçlarına göre ise net satışlarını yüzde 62,5 artırarak 10,9 milyar TL’ye ve 1,7 milyar TL FAVÖK rakamına ulaştı.
YATAS 2023 Yılında Önemli Büyüme Gösterdi
Mobilya ve yatak sektöründe önemli bir konumda bulunan Yataş Grup, 2023 yılında zorlu makroekonomik koşullara rağmen önemli bir büyüme kaydetti. CEO Nuri Öztaşkın, “2023 yılı boyunca yaşanan deprem, seçim süreci ve ekonomik yavaşlama gibi zorluklara rağmen, büyümeye odaklanarak hedeflerimizi gerçekleştirdik. Risklere rağmen fırsatlara odaklanarak yatırım planlarımızdan ödün vermedik ve büyümemizi sürdürdük” dedi.
Marka ve Mağaza Genişlemesi
Yataş Grup, Yataş Bedding, Enza Home, Divanev ve Puffy markalarıyla Türkiye genelinde 1200’den fazla noktada ve yurt dışında 205 mağazada faaliyet gösteriyor. Şirket, 2024 yılı sonuna kadar Türkiye’de 197, yurt dışında ise 43 yeni mağaza açmayı planlıyor. Öztaşkın, “Geniş ürün yelpazemizle hem yurtiçinde hem de yurtdışında büyümeye devam etmeyi hedefliyoruz” ifadelerini kullandı.